Skjermbilde 2020-03-29 kl. 21.14.16.png

Ultralydveiledet injeksjonsterapi med hyaluronsyre

Dersom du har artrose med store smerter i kne, hofte eller andre ledd og ingen annen behandling har hatt effekt, kan det være hensiktsmessig å forsøke behandling med Hyaluronsyre.

Her på Naprapatklinikken settes alle injeksjoner ultralydveiledet. Dette gjør vi for å optimalisere behandlingsresultatet.

Dette kan i enkelte tilfeller være hensiktsmessig for noen pasienter. Før en evt. injeksjonsbehandling vil det alltid foreligge en grundig anamnese, klinisk undersøkelse, og ultralydundersøkelse.

Hyaluronsyre er et naturlig forekommende molekyl som finnes i bindevev og leddvæske, og som gir smøring i et friskt ledd. Ved artrose kan nivået av Hyaluronsyre være redusert. Nyere studier viser at behandling med Hyaluronsyre hos pasienter med artrose kan være med på å dempe inflammasjon og smerte, samtidig som det smører leddet og kan være med på å normalisere leddfunksjonen.

Ved å injisere hyaluronsyre inn i leddet, vil det sørge for en rask smertelindring (innen 2-3 dager) samt at kroppen begynner å produsere mere hyaluronsyre på egenhånd. Dette vil sørge for bedre smøring, demping av støt og at pasienten kan bevege seg lettere. En viktig ting for noen med artrose å gjøre, for å bremse utviklingen, er bevegelse.

En injeksjon med Ostenil Plus, vil gi varig smertelindring i  6 måneder. Ostenil Plus inneholder høyere dose Hyaluronesyre: 40mg/2ml og 0,5% Mannitol. I studier er det vist at Ostenil Plus, tilsatt 0,5% Mannitol, beskytter hyaluronsyren mot nedbrytning, slik at effekten av Hyaluronsyren forlenges betydelig. Ostenil Plus er godt dokumentert i studier på osteoartrose (OA).

Ostenil Plus kan også trygt anvendes på toppidrettsutøvere i konkurransesituasjon. Den har en meget høy grad av renhet, leveres i steriliserte forpakninger og har lang virkningstid. Ostenil Plus brukes regelmessig for behandling av idrettsskader hos bl.a. ledende fotball, ishockey, alpint, volleyball og tennisproffer.

Injeksjonsbehandling med Hyaluronsyre gis ved én enkelt injeksjon, og kan ha effekt i opptil 6 måneder. Etter injeksjonsbehandlingen venter en periode med tilpasset trening.

Pris

Hyaluronsyre injeksjon i artroseledd, pr ledd kr 2400-3000

Fingerledd 2400,-kr

Albueledd 2800,- kr