26972449_10155829574556648_1216638830_o.
67112629_10157195772401648_1192591549129
Nå kan du lese om hvordan jeg behandler

Løping er en av de enkleste aktivitetene du kan drive med, men det er dessverre også en av de aktivitetene hvor risiko for skade er tilstede. Du er særlig utsatt hvis du øker løpemengden for raskt, varierer underlaget du løper på lite, løper kun i et par eller ignorerer smerter du kjenner når du løper.

Vanlige løpeskader

Alle løpere kan oppleve løpeskader, uansett hvilket nivå du er på. De vanligste løpeskadene er beinhinnebetennelse, Løperkne smerter (smerter i nedre del av lårets utside og på utsiden av kneet) og plantar facitt (irritasjon i et senelignende bindevev under foten). I tillegg nevner vi patellofemorale smerter (smerter på forsiden av kne, difust utbredningsområde), achillestendinopati (irritasjon i senen på baksiden av ankelen), ankelskader og overtråkk. Det kan være mange årsaker til at en løpeskade oppstår, men uavhengig av dette er det svært viktig at du oppsøker hjelp hvis løpeskaden hindrer deg fra å løpe normalt. Det er anbefalt å ikke løpe med smerter, da det kan indikere en skade som forverres hvis den ikke behandles raskt.

75453493_10157510466116648_8562923297862